Pingu Pingu Kutub Seberang.

Thursday 25 July 2013

Give Away | Bagi Belah Kartunster #2

ASSALAMUALAIKUM.

Zaman aku berpuasa dan beraya masa kecik-kecik dulu best gila. 
Aku ingat lagi, masa tu aku cukup liat sangat nak bangun untuk sahur, kalau mak aku kejut aku bukan main payah lah aku nak bangun, bersahur dalam keadaan mamai, sampai kadang kadang time tengah sahur pon tertidoq jugak.

nak dipanjang kan cerita. satu malam di bulan ramadhan tu, mak aku suruh abang aku beli minyak tanah. yelah nak pasang pelita memang lah kena ada minyak tanah, kalau pakai minyak masak... hmm tak pernah try lagilah.




time tu incle kedai mamak tu memang supply minyak tanah dalam botol ayaq mineral.


pagi tu, time sahur. sesungguhnya aku masih di alam tidur kalau nak diikutkan. tapi sebab tak mau mak aku membebel aku gagah bangun jugak. jadi keadaan aku sangat mamai pada waktu tu, nak disedapkan lagi cerita, entah lenapa aku rasa pedas pulak lauk pagi tu. mungkin sebab mamai, tu yang bertambah pedas tu. :D 





.
.
.
.
.
.
.
.

ya, aku minum minyak tanah itu.
.
.
.
.

ALHAMDULILLAH. i'm fine. :D


11 comments:

Keri said...

patutla nama blog pelik je. pernah minum mnyak tanah rupanya haha :p

Syarief Azman said...

Ahahaha... Tu lah pasai

dalisha said...

fuyoooo... memang kenangan betul la nih ea..

BiskOt said...

wuih! 1stime dgr org terminum minyak tanah. err tak ada effect apa2 ke O.o ??

sblum ni pernah tdgr org terminum petrol (minyak petrol terpercik), pastu matanya rabun menebal. Wallahu A’lam .

nazrul ali said...

Salam

terima kasih sebab join:)

Norazlin Nordin said...

@Keri ikhwan: pelik sangat ka nama belog cheq? wuhuuuu
@syarief Azman: pasai pasai
@Khaiza Story: of course. kenangan bersahur bersama minyak tanah. terrrrbaik
@biskot: well saya pon tak pasti. alhamdulillah tak dak apa apa. tapi pelik jugaklah, saya ni tak tinggi tinggi pon. :D
@naza hada: sama sama

Zul fattah said...

Hah? haha.. ada jugak kes mcam ni? mnyak tanah tu..

Norazlin Nordin said...

Zul Fattah: well it happened allright. tulah Alhamdulillah tak ade apa. :D

nazrul ali said...

Salam raya

Terima kasih lagi sekali sebab join..
Nak bagi kad raya, tolong emel kat nazhaanua[at]gmail.com

tq

plain83 said...

gulp... so what did it taste like? pedas, masam, pahit? (o_____o)

Norazlin Nordin said...

@plain83: pernah makan coklat hacks?
it taste exactly like it. except for that it's flavor is plain.